articles relacionats amb

Alliberament nacional

Espanya té moltes cares però una sola creu

La bandera, la selecció espanyola o la reivindicació d’una Espanya plural han deixat de ser patrimoni exclusiu de la dreta postfranquista. En les darreres dècades, una part de l’esquerra espanyola ha intentat resignificar aquests símbols per disputar-ne el significat. Però aquesta operació no ha qüestionat els fonaments del nacionalisme espanyol: la unitat de l’Estat i l’hegemonia del castellà. Perquè no hi ha resignificació possible de la unitat d’Espanya.

La doble xarxa: una falsa alternativa per l’escola catalana

La immersió lingüística ha estat una de les principals eines de cohesió social i de garantia d'aprenentatge del català a Catalunya. Tanmateix, avui aquest model no falla per excés d’ambició, sinó per manca d’aplicació, de recursos i de voluntat política. Davant el retrocés de l’ús del català a les aules les propostes com la doble xarxa perpetuen la situació presentant-se com una falsa alternativa.

Macarrisme Català III: Fuck tu moda FNC

Què vol dir ser català al desert del post-procés? Quina és la catalanitat possible? I, sobretot, com és la identitat nacional que ha de derrotar els nostres propis fantasmes reaccionaris? De la mà de Baya Baye (i els sosis), aquest article fa un alegat en defensa d'una catalanitat desacomplexadament macarra i de classe

Aliança Catalana i el Fuet Belt: història d’una fake news

La tesi del “Fuet Belt”, vincula el vot a AC amb la presència de la indústria càrnia i la immigració associada. Però quan ens posem a mirar les dades, el relat s’ensorra. L'explicació, però es troba segurament en el sentiment de desconnexió de les zones més poblades sumat a una deriva autoritària dins el món independentista com a resultat de la crisi de projecte.

El nou número de Catarsi ja és aquí!

Subscriu-te ara i te l'enviem a casa!

Cataris-blau